"Magyarországnak egy rettenetesen nyitott, toleráns országgá kéne válnia. Ahol senki nem hisz a saját kizárólagosságában. Mindig azt láttam, hogy Magyarország akkor működött a legjobban, amikor békén hagyták az embereket. És a magyar embereknek egymást is békén kellene hagyniuk. Nem kell a vásárlók könyvébe naponta hatszor beírni dühből. Én egy nyitott, kicsi, de lendületes, nyelveket beszélő, megújuló országot vizionálok. Ehhez minden adottságunk megvan. Ha a történelemben visszatekintünk, látszik, hogy mindig a kiegyezések után tudott igazán sikeresen működni ez az ország, akkor tudtak nyugodt körülmények között élni és dolgozni az emberek.

[...] Én csináltam például 2007-ben egy olyan összeállítást, amelyben összeszedtem a világból több olyan kiegyezés példáját, például Írországét, ahol félre tudták tenni a „mi is volt húsz évvel ezelőtt” témát. Nálunk meg ezzel ellentétben itt van egy húszas évei közepén járó generáció, akiket azzal hergelnek, hogy ki komcsi, ki nem, és ezek alapján kellene állást foglalniuk, pedig még iskolába sem jártak a rendszerváltás idején, nem röhejes?

Ráadásul nálunk tökéletesen keveredik az apáskodó állam képe, az ingyenes közszolgáltatások igénye az erőteljes konzervatív világnézettel. Nekem ne kelljen magas adót fizetnem, viszont legyen ingyen egészségügy, oktatás, miegymás, mindezt 20 évvel a rendszerváltás után. Még mindig tömegével gondolkodnak így az emberek, 20 év alatt nem jutottunk el oda, hogy ez változzon. Ingyen sajt nincs, csak az egérfogóban. Ha ezt nem sikerült megváltoztatni az kritika ránk nézve is. Hibáztunk, mi újságírók, mert nem sikerült ezt rendesen elmagyarázni. A politikai vezetőknek is lehetne persze erről beszélniük és nem pedig rájátszani, de ha még rá is játszik és ezzel nyer választásokat valaki, akkor én csomagolok, mert egyetlen életem van."

Részlet Bihari Ádám Frei Tamással készített interjújából (fn.hír24.hu)

 


A bejegyzés trackback címe:

https://adamsmind.blog.hu/api/trackback/id/tr583333971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása