Úgy tűnik az egyetem meg egyéb dolgok miatt nem tudok túl sűrűn jelentkezni, de a heti egy bejegyzés átlagban legalább megvan. Az is igaz, hogy vannak olyan időszakok, amikor nem történik semmi. Az elég lehangoló tud lenni. Most viszont azért van pár dolog és igazából azt sem tudom hol kezdjem.

Azt hiszem az lesz a legjobb, ha maradok az időrendi hűségnél. Múlthét pénteken ritka dolog történt: egyik kedvenc együttesem, a Fool Moon koncertjén vettem rész és az a szerencse ért, hogy az első sorból csodálhattam őket. Valójában nem Fortuna keze volt a dologban, hanem én voltam nagyon gyors a jegyvásárlásnál. Amint tudomást szereztem róla, hogy hamarosan kaphatóak a jegyek, máris ott tobzódtam az IH Rendezvényközpontban-ban és a nyálamat csorgatva vicsorogtam a jegypénztárosra, hogy adjon jegyet. Elsőre nem adott, sőt másodikra sem, mert azt mondta, hogy a rendezvény még nincs betáplálva a rendszerébe. Harmadikra már előbb felhívtam őket, mert nem akartam többet potyára menni. (Igaz a második alkalomnál is úgy volt, hogy "addigra már lesz"...) Azért ez a pár kör sem volt hiábavaló, mert így legalább tényleg én lehettem az első vásárló. (Ennek - mint később látjuk majd - volt több előnye is.) Eljött hát a nagy nap és Annámmal el is mentünk. Helyet foglaltunk az első sorban és csak pár perccel később vettem észre, hogy tőlem kb. 3 méterre ül a Bon Bon-ból jól ismert Szolnoki Péter jobbján szép arcú asszonykájával. A koncert szerintem fantasztikus volt. Vicces és ötletes. Igaz a számok döntő többségét hallottam már tőlük egy korábbi alkalommal, de ez egyáltalán nem vont le az értékükből és élvezetükből. A végén viszont volt egy eddig még nem hallott szám, amibe a színpadról lejőbe bevonták konkrétan a közönség több tagját is és mivel én voltam a legkézenfekvőbb (1. sor közepe) velem kezdték. Ez nagyon király élmény volt! :) Megérte hajtani a dolgot.

Másik érdekes élményem tegnap ért. Az általában kissé unalmas hidrogeográfia előadásom ezúttal más volt. Egy meghívott előadó tartott előadást a 'fentarthatóságról'. Erre a témára szerintem nem figyelnek oda eléggé az emberek. Elengedik a fülük mellett azt a tényt, hogy teljesen leéljük - vagyis inkább pont hogy feléljük - a bolygónkat. Érdemes lenne először is mindenkinek kiszámolnia az ökológiai lábnyomát és azt a megfelelő szint alá csökkenteni. [Ökológiai lábnyom: kifejezi, hogy adott technológiai fejlettség mellett egy emberi társadalomnak milyen mennyiségű földre és vízre van szüksége önmaga fenntartásához és a megtermelt hulladék elnyeléséhez.] Az elmondottak nagyon érdekesek voltak. És rávílágított arra, hogy manapság már a kormányok is meg mindenféle kongresszusok is foglalkoznak a kérdéssel a szemük sarkából, de igazából mindig csak annyira, hogy az ne vessen gátat a gazdasági fejlődésnek. Sajnos úgy tűnik tényleg gyarló az ember és csak a pillanatnyi hasznát nézi. Végső soron mindegy is. Pár év és az életszínvonal ezen a szinten úgy sem lesz tartható.

Ma meg megvettem a jövő nyári Szegedi Szabadtéri Játékok jegyeinket. Nem olcsó mulatság, de én szeretem. Különleges élmény. Most egy szektorral előrébb vettem jegyet, mert már uncsi volt leghátulról nézni. Azért nem semmi, hogy kb. 1-1,5 hónapja árulják a jegyeket és már egy csomó jó hely elkelt. Legközelebb sokkal gyorsabbnak kell lennem. Valahogy úgy kellene, mint a Fool Moon-nál. Többen csodálkoztak rajtam, hogy már most megveszem. Kiábrándítottak őket, hogy most kell megvenni, mert később ennyi hely se lesz. Azzal próbáltak védekezni, hogy ő még azt hírül se tudja csinálni augusztusban. Szerintem ha jót akar magának, akkor megveszi a jegyet és minden mást, ami akkor lesz esedékes, igazítja ehhez. Ezt érdemes belátni. A 'Valahol Európában' c. musical ígérkezik a legnagyobb durranásnak, melyet a II. világháborúban játszódó, azonos című magyar filmből csináltak. Hát majd meglátjuk. Én a poénosabb művekre jobban bukom.

Íme a mókás dal, amiben én is énekeltem a Fool Moon koncerten:

Hm... De szar címet adtam ennek a bejegyzésnek... :)


A bejegyzés trackback címe:

https://adamsmind.blog.hu/api/trackback/id/tr332365239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ann(gyalk)a · http://anngyalka.blog.hu 2010.10.12. 18:30:44

Először is na ugye, hogy megmondtam hogy sietni kell a jegyvásárlással! :P Szerintem annak, hogy megszólítottak, csak utólag örültél, amikor eléd nyomták a mikrofont, eléggé meg voltál lepve...
A szabadtéris jegy valóban nem olyan jó, de az a hely, ahova ülni fogunk a szabadtérin nem is olyan rossz szerintem. De ugyan már.. hány hónappal vagyunk is az előadás előtt? 9 hónap? Annyi idő alatt gyereke is lehet az embernek és már csak kósza helyek vannak elvétve itt-ott... Cééépp. Aki azt hiszi, hogy 3 hónappal előtte még lehet jegyet venni, az már csak kívülről hallgathatja...

És apropó: te kiszámoltad már a lábnyomodat? ;)

Btw, szerintem a muppetes feldolgozás sokkal-sokkal aranyosabb és királyságosabb is: www.youtube.com/watch?v=NA90IlymdZ4

EdemLegend · http://adamsmind.blog.hu/ 2010.10.13. 10:15:20

@Ann(gyalk)a: Én tudom, hogy sietni kell az ilyenekben, de ez nem mindig jön össze. Többek között azért sem, mert a pénz nagy úr. A pénzhiány meg még nagyobb... :S

A mikrofonos esetnél nyilván kicsit meglepődtem, de közben örültem is a felkérésnek. :)

A szabadtéris helyünknek meg szintén örülök én. Nem rossz az tulajdonképpen. (Jobb, mint volt.) Amúgy meg külön érdekesség megfigyelni, hogy a középkategóriás jegyek nem nagyon fogynak, ami arra enged következtetni, hogy eltűnőben van a középosztály. Már csak a nagyon pénzesek vannak, akik a legjobb helyeket veszik meg (akár 20 ezerért!), ill. olyanok, akik éppen hogy ki tudják köhögni a rosszabb szektorokra a jegy árát. Szomorú.

És igen, kiszámoltam már a lábnyomom. Lehetne kevesebb. Úgy tűnik én is pazarlok.

Ann(gyalk)a · http://anngyalka.blog.hu 2010.10.14. 15:51:52

Hah.. én aztán csóró vagyok, jelenleg 185 forintom van.. jaj nem.. voltam nyomtatni: 155 Ft... de mégis a középkategóriában van jegyem! :D Gondolom a középosztály meg a felső kategóriát választja inkább, legalább "kirúg a hámból egy kicsit". Az igazán gazdagok a páholyokban ülnek... sztem.

És a lábnyomod semmi az enyémhez képest.. ~934 km/hét azért megteszi a hatását! :)
süti beállítások módosítása