Das Auto.

Címkék: elmélkedés

2010.09.15. 13:44

Elnézést kell kérnem azoktól, akik egy kis változást vélnek felfedezni ebben a post-ban. Nem csal a szemük, tényleg átírtam. Jobban mondva kiigazítottam, mert megváltoztak a tények.

Az Autó. Szól a Volkswagen szlogenje. Nos, az autó egy elég nagy kényelmet biztosító eszköz, de modern korunkban már sok fejfájást is okoz. Legmarkánsabb talán a közép-európai ember zsebének oly magas benzin ára, de ezen kívül is akadhat vele gond. A legutóbbi kirándulásom után például ezt írtam:

"Kiskunhalas tájékán rögtön egy "álruhás" traffipax-szal találkoztunk. Rögtön szar lett a kedvem, mert kicsit többel mentem a kelleténél és féltem, hogy esetleg bemért, de mostanra kiderült, hogy valószínűleg nem."

Nem tévedtem, nem mértek be. Ott legalább is nem. Helyette megtették ezt a visszavezető úton. Szentesnél sikerült lefotózniuk azt a fránya autót 68 km/h-s sebességgel lakott területen belül. Nyilván a település bejáratánál történhetett ez. Istenemre mondom én ott nem láttam semmit. De ez is azt mutatja, hogy kiválóan végzik munkájukat a mérőemberek, nem sérül az inkognítójuk. Azért az bosszantó,  hogy erre  bezzeg van elég erőforrás és az ilyen pitiáner ügyeket minden további nélkül lefolytatják és szépen kiszipolyozzák az amúgy sem túl életerős középosztályt. Ez amolyan könnyen jött pénz az államnak. Ahol kicsit jobban utána kellene menni a dolgoknak, azzal már kétszer is meggondolják, hogy foglalkozzanak-e. Szerintem ez szánalmas. Persze nem azt mondom, hogy ne mérjenek többet és lehessen akármennyivel menni az utakon, de azt igen, hogy legyenek rugalmasabbak a szabályok, életszerűbbek és a büntetések valamivel enyhébbek. Nem gondolnám, hogy ha településtáblánál 18 km/h-val többel megyek mint 50, akkor bárkit is veszélyeztetnék.

A mai nap azonban más "jóhírt" is hozott. Egy ismerősnek szintén az autójával akadt gondja, ő azonban nem úszta meg 30 ezer forinttal, az életével fizetett. Érdekes, hogy tegnap este pont a testvérével utaztam haza egy buszon és látva őt egy kicsit el is gondolkodtam a családján. A legtöbb ember azt mondja erre, hogy értelmetlen halál  és nem is tudja elhinni, hogy ilyen történik esetleg pont az ő ismerősi körében. Én azonban azt mondom, hogy semmi sem történik ok nélkül, maximum nekünk - korlátolt tudatunk lévén - nincs rálátásunk. Filozófiám szerint ha ilyen hirtelen halál történik, akkor az illetőnek ezt is meg kellett tapasztalnia. Tartozása volt.

A családdal és a barátokkal együttérzek. Mindenképp nehéz dolog ez. Főleg azoknak, akik itt maradtak és az elhunyt hiányát érzékelik. Az ő emlékére szóljon hát ez a dal:


A bejegyzés trackback címe:

https://adamsmind.blog.hu/api/trackback/id/tr102297966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ann(gyalk)a · http://anngyalka.blog.hu 2010.09.16. 11:36:22

Bocsi, de csakazértis idefűzöm a véleményem. Ugyanis szerintem a szabályok eléggé rugalmasak... mint néztük is, 15 km/h-val is mehetsz többel büntetés nélkül, ami azért nem olyan kevés. A kreszt nem véletlenül találták ki. Nem azért kell 50-nel menni lakóterületen belül, mert a rendőrbácsik szeretik nézni a lassú autókat... azért kell lassan menni, hogy IDŐBEN le tudj lassítani, meg tudj állni, ha kanyar jön, ha kivágnak eléd, ha egy kisgyerek fut a labdája után... Mert a fékút sajnos hatványozottan növekszik a sebességnövekedéssel és ez Fizika. Tény. Tudom, hogy jól vezetsz, van gyakorlatod és azt hiszed nem okoz balesetet, ha csak egy kicsivel még többel mész... vagy még egy kicsivel. Csak tudni kell, hol a határ és ezt a határt már mások, talán okosabbak már meghatározták. És ha ezeket a szabályokat nem tartjuk be, vagy legalább azt a 15 km/h plusszot, akkor sajnos lehet mi is úgy járunk, mint ő, aki 150-nel akart bevenni egy kanyart... nem lehet. Az lett volna csoda, ha sikerül neki. És én nem akarom, hogy ez történjen... És emiatt ne sértődj meg.

Gali Máté · http://hetimate.blogspot.com/ 2010.09.17. 23:14:28

@Ann(gyalk)a: Úgy tudom, hogy 15 helyett csak 10 km/h-val lehet többel menni büntetés nélkül.

Ennek a "zéró tolerancia" törvénynek amúgy sok értelmét én sem látom, bár ugyan tény, ami tény, hogy a szabályokat be kell tartani, és azok áthágása retorziót kell, hogy maga után vonjon, de a kiszabott büntetések (szerintem) irreális nagyságúak -faterom pont 15 km/h-val ment többel a megengedettnél, és egy 60 ezres csekket kapott-, valamint az egész már a bevezetése óta átment pénzbehajtásba.
Németországban dolgozó nagybátyám rendszeresen hozza fel példának az ottani rendőrséget, hogy az mennyivel rugalmasabban és hatékonyabban működik, mint a hazai. Mondjuk a német rendőrség nem is küzd forráshiánnyal...
süti beállítások módosítása