2012 - Ha eljő a világvége

Címkék: elmélkedés

2010.04.24. 11:00

Egy korábbi bejegyzésem kapcsán a kommenteknél felmerül, hogy írhatnék erről a nagyon érdekes témáról. Először nem szerettem volna, mert veszélyes dolognak tartom. Tulajdonképpen most sem könnyű szívvel vágok bele, de értékes és nagyon meglovagolható témának tartom és bánnám ha csak úgy hagynám elveszni. Szóval a következőekben leírom, hogy mire lehet számítani ebben a közelgő ominózus évben.

 

Tévedés ne essék! Nem a filmről lesz szó, ami egyébként szerintem elég szarul sikerült. Most a film alapjául szolgáló témával foglalkozok, vagyis a 2012-ben és környékén várható eseményekkel. Nos, azzal kell kezdenem, hogy a témához a legtöbben elég szkeptikusan állnak hozzá. Tulajdonképpen jogosan, mert az idők folyamán jövendöltek már egy párszor világvégét (számszerint 49 dátumot). Ezek legtöbbje asztrológia okoskodás vagy bibliai számokkal való játék eredménye volt. A jelenlegi tipp eredetileg máshonnan eredeztethető, de lássuk csak mi is a helyzet vele pontosan.

A dátum (2012. december 21.) a maják híres naptárával áll összefüggésben, mivel ezek a "dinka" maják csak eddig a napig csinálták meg a kalendáriumukat, tehát ők eddig számolták az időt. (Egyébként az ókorban ez volt a legpontosabb naptár.) Szóval ha ebből indulunk ki, arra jutunk, hogy ezen a napon véget ér az élet, a világ és utána nincs tovább. (Bár a Wikipédia szerint: "A közkeletű állításokkal szemben nem az idő ér véget, hanem csak az időszámítás aktuális ciklusa.") Ezt alátámasztani látszik, hogy a tudósok számításai szerint ekkora fog a Naprendszerünkbe érni a Nibiru nevű bolygó (másik nevén: PlanetX). Azt mondják, hogy ez olyan közel fog elhaladni a Földhöz, hogy megállítja annak forgását és lehet, hogy felcseréli a mágneses pólusokat is viharokat, földrengéseket, szökőárakat és vulkánkitöréseket okozva. E bolygó létezését a NASA is elismerte, később azonban megváltoztatta álláspontját. Valószínűsíthető, hogy a pánik elkerülése végett.

Tudom a legtöbben úgy gondolják, hogy itt tényleg nem lesz semmi. Már miért is lenne? De én úgy érzem, hogy valami mégis. Egyszerűen benne van a levegőben. Szerintem elég körülnéznünk és láthatjuk a válságjeleket: megnövekedett számú természeti katasztrófák és járványok. Ez nyilván nem véletlen (mivel olyanok nem léteznek). Most nézzük mit gondolok én az elkövetkezendő időkről bővebben (a forrás megnevezése nélkül; ne is kérdezze senki honnan veszem ezt, mert nem fogom megmondani):

Nos, 2012. Én hiszek benne. Nagyon is lesz akkor valami, csak nem egészen az, amit mindenki vár. Szerintem az még nem a világvége lesz. Inkább "csak" egy nagy váltás fordulópontja. Egy magasabb szintre jut az emberiség. Sok dolog megváltozik és néhány dolog meg eltűnik. Bizony szerintem is várható egy kisbolygó, de az be is csapódik. Nem kell hozzá sok ész, hogy kitaláljuk hova: Észak-Amerika (ennek megvan az oka, de nem részletezem).

Ez elég nagy döbbenettel fog járni, ugyanis a világ vezető hatalma gyakorlatilag megsemmisül. Népességének egyharmada elpusztul, területének kétharmada víz alá kerül. Hatalmas változások következnek és bizony még egy pár terület el fog süllyedni a világon. Hasonlóképpen jár például Japán is. A mellékelt térképen azt láthatjuk mely területek fognak vízbe süllyedni. (A feketére satírozott részek mind víz alá kerülnek.)

Azonban még 2012-ig is lesznek események, ill. mint láthatjuk folyamatosan vannak. Egy nagyobb napkitörés (napszél) várható körülbelül jövőre. Ez igen kellemetlen lesz, mert hazavágja az elektromosságot a Földön és törli még az összes mágneses tárolót is. (Szóval tessék gyorsan megnézni minden filmet a számítógépeken és lemezeken! :P) A járványok és betegségek száma folyamatosan növekedni fog és durvulnak is.

2012 következményeként ki kell emelnem, hogy a már most is jelenlévő zűrzavar a világban fokozódik és sajnos egy "Nagy Háború"-ba fog torkollni. Ezt ha tetszik nevezhetjük a harmadiknak a történelem folyamán. Mondanom sem kell, hogy a jelenlegi haditechnikát és gyűlöletet nézve távolról sem lehet sok jóra számítani ezzel kapcsolatban.

Szóval ha igazam lesz, akkor igen kemény idők jönnek és rengeteg áldozattal jár majd minden szinten. De valójában nem ezt az oldalát kell nézni. Sokkal fontosabb, hogy egy magasabb szintre jutunk ez által még ha most ez így hihetetlen is. Pont ezért én már várom is ezt. Sajnálom hogy ilyen durva lesz az átmenet, de ezt el lehetett volna kerülni. Volt rá esély. Sőt még most is van egy nagyon kevés, de nem valószínű, hogy ezt már elkerüljük. A világvégét pontosan senki sem tudja megmondani egy személyt kivéve, de ő meg azt mondta a dátum helyett, hogy: "Úgy készülj, mintha a mai nap lenne az utolsó, mert nem tudhatod se a napot, se az órát." Erről eldöntheti mindenki, hogy mit jelent számára. Esetleg azt, hogy akkor kiélvezem az élet minden percét és vég nélkül dorbézolok (ami egyeseket igen vonz), vagy esetleg azt, hogy ha eljön a mérlegelés ideje, akkor emelt fővel tudjon oda állni és elszámolni az életével, hogy abban ne találhasson senki se kivetnivalót.


A bejegyzés trackback címe:

https://adamsmind.blog.hu/api/trackback/id/tr961944132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andrewblood 2010.04.24. 14:56:58

húha. én azért ezt nem várnám meg, szóval gyorsan elmegyek kurvázni egyet és felkötöm magam egy függönykarnisra :D

viszont megnyugodhatsz. ha lehet hinni az okosoknak, akkor a történelmünkből elhazudtak 300 évet, szóval most még csak 1710 van. :D

EdemLegend · http://adamsmind.blog.hu/ 2010.04.24. 17:54:43

@andrewblood: Nos András, te tudod. :) De egyik tevékenységet sem ajánlanám (az utolsó bekezdésekben említettek miatt). Különben ez a térség, ahol vagyunk enyhébben lesz érintve a csapásoktól, szóval neked sem kell betojnod. :)
Amúgy meg én teljesen nyugodt vagyok, mert tisztában vagyok ezen dolog jelentőségével és túl nézek azokon, amik vele járnak, a "mellékhatásokon". Na de majd elválik mi lesz. A jövő nincs előre megírva...

andrewblood 2010.04.24. 19:39:36

én nem hiszek az ilyenekben, ugyanis főleg találgatásokra épül és valószínűleg már bőven be lennénk szaratva. kicsit nehéz elhinnem, hogy te ezeket komolyan veszed. :D

mellesleg, ha akármilyen kisbolygó csapódik a földbe, azt senki nem éli túl, mivel a becsapódást követő nukleáris télben kipusztul minden. ember-növény-állat.

meg amúgyis. Ted Mosby 2030-ban meséli el a gyerekeinek, hogy hogy ismerte meg az anyjukat :D

EdemLegend · http://adamsmind.blog.hu/ 2010.04.24. 20:08:54

@andrewblood: Megértem, hogy nem hiszed el és hogy hülyének is nézel. Abszolút. Még az is lehet, hogy tényleg az vagyok. Majd kiderül... :) Egyébként gondolj bele, hogy annak nem sok haszna lenne, ha bejelentenék, hogy "basszátok meg nekünk annyi, mert egyenesen felénk jön egy bolygó!"
A kisbolygó elképzelhető, hogy nem csapódik be. Ezt nem állítom biztosan. Lehet, hogy csak megközelíti a Földet.
Amúgy meg mondtam, hogy nem 2012-ben lesz a világvége. Szerintem még utána is lesz élet a Földön, még lehet hogy 2030-nál is tovább. Szóval Ted még akárhogy is járhat az anyjukkal. :D

P.Gáspár 2010.04.25. 00:10:12

Hát Edem, szerintem kár egy olyan nép naptárából jósolni, akik figyelemre méltó matematikai és csillagászati ismereteik dacára is embereket áldoztak a jó termésért, meg kb. az egyiptomi óbirodalom technikai színvonalán álltak, amikor Pizzaro szembejött velük. Meg amúgy is, itt van nekünk Bruce Willis, mit neki egy szaros kisbolygó.

andrewblood 2010.04.25. 09:21:31

@EdemLegend: nem mondtam, hogy hülyevagy, mé' mondanám. csak szkeptikus vagyok :D

EdemLegend · http://adamsmind.blog.hu/ 2010.04.25. 15:21:19

@P.Gáspár: Nos, valóban elég kontrasztos ebből a szemszögből nézve a dolog. Ezt a pár dolgot, amit leírtam, nem a naptárból szűrtem le. Sajnos vannak dolgok, amikről egyelőre nem mondhatok többet (bár lehet nem is baj, mert nem sokakat érdekel) és így sajnos nehéz magamat jól megértetnem. Vegyétek úgy ezt az egészet mint egy lehetséges alternatíva. Majdnem teljesen mindegy is, hogy ezek így lesznek-e vagy sem, mert a jelenben másra kellene fókuszálni. Mindössze csak leírtam ÉN mire számítok. Még csak nem is célom, hogy rajtam kívül bárki is elhiggye ezt. Mint mondottam: majd minden elválik. Még az is lehet, hogy Bruce Willis tényleg megment minket... :D

@andrewblood: Örülök, hogy ezek után sem fordulsz el tőlem. :)

hóember 2010.04.25. 23:57:34

Talán a sok áltudományos tényt is meg tudnám cáfolni ha akarnám, de ami miatt tudom hogy igazam van az a következő:
"Sokkal fontosabb, hogy egy magasabb szintre jutunk ez által még ha most ez így hihetetlen is."
Ideje lenne ráeszmélned, hogy bármi is történik az ember gyarló marad.

Gaezz 2010.04.26. 19:21:33

@hóember: Az ember az ember marad ebben biztos vagyok én is. De valami fog változni, ha nagy horderejű dolog lesz majd 2012-ben. Ha valami olyasmi történik, mint amit Edem írt, akkor tuti. Vannak olyan dolgok amelyek megváltoztatják az embert, pl. halálfélelem :D Vagy mondjuk majdnem meghalsz, de valami miatt túléled. Utána szerintem máshogy nézed a világot (nem volt részem ilyesmiben).

@EdemLegend: "Sajnos vannak dolgok, amikről egyelőre nem mondhatok többet". Küldd el pübe :D

Mellesleg érdekesnek találtam ezt a maja időszámítás dolgot. Nap hónap év után van még katun (20 év), baktun (400év), és analtun ami 64 millió. Azt simán észre lehet venni, hogy 20 a négyzeten 400 és 20 6. hatványa a 64 millió, gondolom azért mert sorban a hatodik. Mind eltelt már többször is, kivéve egyet. A maják szerint ez 2012, és akkor letelik a 64 millió évük. Ki tudja mi volt 65 millió éve? :))

Gaezz 2010.04.26. 19:22:55

(@Gaezz: 64 csak vmilyen érdekes dolog miatt mindig 65öt írok )

EdemLegend · http://adamsmind.blog.hu/ 2010.04.26. 20:57:01

@Gaezz: Nem számítottam rá, hogy pont te fogsz (valamennyire) mellém állni, de örülök neki. :) Ezt a katun-batun dolgot nem igazán értem, de biztos ez is engem igazol... :D
Nem küldök semmit se privátba. Erről bővebben csak személyesen vagyok hajlandó beszélgetni az emberekkel, de azt is ki kell érdemelni ("szűrés"). :)

Pál Sándor 2010.04.27. 10:50:56

Baszki nemár, december 21-én van a születésnapom, ami azt jelenti, hogy pont ahogy betöltöm a 23-mat, és pont ahogy elvégezném az egyetemet vége lesz a világnak? Ezt a kibaszást. Fellebbezek vagy valami ilyesmi.
S

EdemLegend · http://adamsmind.blog.hu/ 2010.04.27. 19:28:21

@Pál Sándor: Always look on the bright side of life... Legalább nem kell munkát keresned és nagy felhajtás lesz a születésnapodon. :P

P.Gáspár 2010.04.29. 02:18:50

@EdemLegend: Isten úgyse hagyná, hogy elmaradjon a trónörökös születésnapja, majd pont valami pogány köcsög maják miatt.
süti beállítások módosítása