Báránybőrbe bújt farkasok

Címkék: vallás

2010.03.29. 00:58

Nagyon belejöttem ebbe a blogírásba. Nem tervezem valójában, hogy ilyen sűrűn írok, de jelen témának most van aktualitása plusz ilyenkor hétvégén mégiscsak jobban ráér az ember.

Vasárnap dél körül mit is csinálhat az ember ha még nincs kész az ebéd, minthogy kapcsolgatja a TV-t és válogat a szarabbnál-szarabb műsorok és reklámok között. Én sem tettem másképp, de ezuttal egy érdekes csatorna érdekes műsorára bukkantam. Nevezetesen a Magyar ATV Vidám Vasárnapjára. Ha nem ismerné valaki, akkor elmondom, hogy ez arról szól, hogy egy manus, aki nagyon okosnak gondolja magát, osztja az észt a hitről, Istenről meg ehhez hasonlókról. (Frappánsan Hit Gyülekezeté-nek hívják magukat...) Nos ezzel még alapjáraton nem is lenne baj (leszámítva azt a részt amikor énekelnek és zenélnek, mert az egyszerűen nevetséges), de ahogy néztem egyre inkább az jött le, hogy ez nem más mint egy hatalmas nagy "agymosoda". A fickó órákon keresztül nyomja a rizsát, ami meggyőződésem szerint tele van tévtanokkal. Ennél már az is jobb, ha valaki a vallási igényét a katolikus egyházzal elégíti ki, bár én úgy gondolom nem az a legtökéletesebb út. A mostani műsorban egyébként Jeruzsálemről volt szó és azt hangsúlyozta a szónok, hogy az egy kiválasztott hely és csak ott lehet igazán tisztelni az urat. Nos, azt én sem tagadom, hogy Jeruzsálem fontos földrajzi hely volt a történelemben és még ma is az. De akkor ő most azt mondja ezzel, hogy mindannyian tóduljunk oda, ha jót akarunk magunknak? Ha van Isten - márpedig szerintem van - nem hiszem, hogy ilyen dolgokat tartana lényegesnek, sőt ha így lenne a világ más részeinek emberei igen nagy hátrányból indulnának. Én úgy gondolom a zsidó nép kiválasztottsága csak abban nyilvánul meg, hogy azt a nagy "felemelési munkálatot", ami az egész emberiséget érinti el kellett kezdeni valahol, de ezek a kezdeményezések kis időbeli elcsúszással máshol is megjelentek (lásd: az araboknál Mohamed). Jézus Krisztus pedig szerintem többek között pontosan azért jött el, hogy ezt a tévképzetet is eltörölje és azt mondja, hogy nincs itt szó semmiféle kiválaszottségról, nektek mindenkit szeretnetek kéne, ne törődjetek azzal, hogy a másik ki fia-borja, melyik nép tagja.

 

 (Csak hogy mindenki tudja kiről/miről van szó.)

Egyébként a Hit Gyülekezetével kapcsolatban személyes tapasztalatom is van. Valamelyik nyáron öcsémmel sétáltunk napfényes Szeged városunk Tisza Lajos körútján mint két tisztességes honpolgár. Egyszercsak egy nálam egy fejjel magasabb rapper fazon megállított és feltett szándéka volt, hogy megmenti a lelkemet. Nos, én először csak néztem ki a fejemből és nem tudtam mit tegyek, de úgy döntöttem talán nem lesz ez olyan hosszú, meghallgatom. Hát nem így lett. Vagy negyedóráig nyomta nekem a showder-t, melyben mesélt Istenről meg a Bibliáról és hogy az ő életét is a Hit Gyülekezete mentette meg, mert rapper kultúrából jön és bizony drogozott is. Mondtam neki, hogy ez nagyszerű, de már 5 perce lejárt a parkolójegyem szóval mennék ha nem bánná. Bizony bánta és nem is engedett, hanem rám mordult és azt mondta, hogy most fontosabb megmenteni a lelkemet; ha megbüntetnek jöjjek vissza ide és ő majd kifizeti. Mit volt mit tenni, maradtam még picit. Kánonban elmondatott velünk egy imát és végül adott egy névjegykártyát. Pluszban még közölte, hogy a Deák Ferenc Gimnáziumban - egykori szeretett iskolámban - szombatonként gyűlést szoktak tartani, menjek el. Na akkor már nagyon csúnyán néztem rá és leszartam mit akar még; köszöntem és eljöttem. Ideges lettem és haragudtam magamra, hogy minek álltam én meg neki. Csórikám többet tanulhatott volna tőlem, mint én tőle. (Rögtön hozzáteszem semmi újat nem todott mondani számomra.) Szerencsére nem büntettek meg, de azért a kocsiban káromkodtam egy sort. A vicc kedvéért elgurultam autóval arra, hogy megnézzem tényleg állta-e a szavát... Nos, elég ha annyit mondok, hogy egy peches napon saját zsebemből lettem volna rövidebb pár ezer forinttal.

Összegezve azt tudom mondani, hogy kb. ezek a Hit Gyülekezete típusú emberek lehetnek azok, akikre azt mondták a Bibliában, hogy hamis próféták. Én azt ajánlom, hogy: "Kételkedjetek! Mert ha mindent elhisztek, amit nektek mondanak, akkor nem Isten bárányai lesztek, hanem birkák..."

Végezetül egy nagyon idevágó videóklipp (figyeljetek a szövegre!):


A bejegyzés trackback címe:

https://adamsmind.blog.hu/api/trackback/id/tr391876378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ann(gyalk)a · http://anngyalka.blog.hu 2010.03.30. 18:37:33

Bár főleg (nem-)tévézési szokásaim miatt közeli kapcsolatba még nem kerültem a Virágvasárnappal, az elmondottak alapján úgy tűnik, nem sok jóról maradtam le...
Mondjuk amíg vallásszabadság van, csinálhatnak amit akarnak :) az értelmes ember talán nem dől be ekkora... nos.. tévedéseknek... :) kételkedik mindenben, amit hall, igazán már nem is tudja, higyjen-e, ne, ha igen, akkor is miben. Mert mindenhez hit kell.. akik ateisták, azok abban hisznek, hogy nincs Isten.. mert ugye bizonyítani nem nagyon tudják :D A tudomány is csak akkor bizonyítható, ha elfogadjuk, ha hiszünk az alapfogalmaiban, axiómáiban...
Na szóval csak azt akartam mondani, h manapság nem igazán lehet racionálisan eldönteni, hogy miben, kinek higyjünk, a és talán tényleg csak annyit tehetünk, hogy a véleményeket meghallgatjuk és a szívünkre hallgathatunk. :)
P.S.: A videó nagyon tetszett!! Talán megint be kellene tiltani a "búcsúcédulákat"!

hóember 2010.04.05. 14:33:52

tudtommal a "hitgyülis" embereknek komoly pénzeket kell fizetni a tagságért, ilyen szempontból érdemes újragondolni ezt a témát.
@Ann(gyalk)a: a tudomány nem hit hanem eszköz. Azon kívül, hogy megmagyaráz egy csomó dolgot nem lesz valláspótlék, bár sokan annak veszik.

EdemLegend · http://adamsmind.blog.hu/ 2010.04.05. 15:12:40

Lehet, hogy tagdíjat kell fizetni, ezt nem tudom. De ha így van, akkor még egy okkal több, hogy tartsuk távol tőle magunkat. Én úgy gondolom, hogy ilyen dolgokért nagyon nem szabadna pénzt kérni. Maximum akkor, ha csak ezzel foglalkozik egy ember. De akkor sem úgy, hogy megmondja, hogy csak X összegért vagyunk hajlandóak foglalkozni veled... Nem hinném, hogy Isten helyeselné azt, hogy valakik áruba bocsátják az ő szeretetét. (Sőt, így már meg is kérdőjelezhető, hogy ez valóban az ő szeretete-e.)

Gaezz 2010.04.07. 19:09:09

Nos, kissé megkésve de ehhez a témához hozzászólnék. Nem akarok senkit megsérteni, csak szimplán vélemény formálok, mint egy ember. Én a vallást csak egy eszköznek tartom, ami kezd lassan idejét múlttá válni. Véleményem szerint az emberek befolyásolásának az eszköze volt, mert mostanra ezt a funkcióját elveszítette. Annyira egyértelműnek tűnik számomra ismereteim alapján (mert szeretem a történelmet:)az egész. Pár száz évvel ezelőtt élte úgymond virágkorát, mikor az egyháznak hatalma volt, mert mára szinte mind elenyészett a régihez képest (próbálkozás van, lsd. fentebb), és ez nem csak konkrétan a kereszténységre vonatkozik, volt többféle "verzió" más-más tálalásban, monoteista, politeista egyaránt. Mindenek van egy alapja, a többi rész meg kialakult az adott körülmények alapján. Úgy tűnhet vallás ellenes vagyok, van is benne valami (ha hinni akarsz higgy valami valóságosban, ne csak ábrándozz), de ennek ellenére kedvenc olvasmányaim közé tartozik a különféle hitvilágok boncolgatása és összehasonlítása. Csábító a tudat, hogy higgyünk egy magasabb lény létezésében akinek nagy a hatalma, de számomra ez nem realisztikus. Istent és a kis betűs társait is ember teremtette, hogy legyen egy utolsó bástyája a lelkének, ha már minden reményt elveszített, és higgyen benne. Ez az én véleményem, nem akartam senkit megbántani, sem fel mérgelni, remélem erre nem is került sor :)

g

EdemLegend · http://adamsmind.blog.hu/ 2010.04.07. 21:41:09

@Gaezz: Nincs semmi sértődés. :) Itt a vélemények ütköztetése a cél és hiba lenne nem tudomást venni egy olyanról, ami éppen nem osztja a sajátunkat.
Nos, én úgy vélem - szintén a történelem kedvelőjeként -, hogy valóban egyes egyházak eszközként használták a vallást önös céljaik elérésére, főleg a múltban. De én ezekkel nem foglalkozok, mert nem az ő hatásukra hiszek. Te már ott eldöntötted, hogy miben hiszel, amikor elhatároztad, hogy csak azt fogadod el amit láthatsz és megfoghatsz. Én úgy vélem ennél összetettebb a világ. Kell, hogy legyen egy felsőbb mozgatója, mivel az anyag maga "hülye". Önmagától nem képes ezt vagy azt csinálni. A Biblia Istene egy magadfajtának nyilvánvalóan elfogadhatatlan, de "ha Istent tudományos módon szeretnénk meghatározni, akkor a Világegyetemben két árulkodó bizonyítékot kell keresnünk: az intelligenciát és a szándékosságot. A tudósok mind egyetértenek abban, hogy a Világegyetem intelligens teremtés eredménye. Ami a vita lényege: véletlen vagy szándékos ez az intelligencia? Ez a kulcskérdés. Ha az Univerzum létrejötte egy véletlen eredménye, akkor Isten nem létezik és az életnek nincs értelme. Ha azonban az univerzum szándékkal jött létre, akkor Isten létezik, és az életnek van értelme." Szerintem valószínűbb az, hogy szándékos ez az egész, mivel a mi cselekedeteinket is szándékok vezérlik (lásd: Isten képére teremtette az embert :P) és ahogy már említettem: csak úgy magától nem fog történni semmi.
Összefoglalva én hiszem, hogy van valami a láthatón túl, ami egy helyről ered és az egyszerűség kedvéért ezt Istennek nevezzük.

Gaezz 2010.04.08. 20:28:31

Nos, ez a definíció szerintem tökéletes. De tényleg :D
"Ha az Univerzum létrejötte egy véletlen eredménye, akkor Isten nem létezik és az életnek nincs értelme. Ha azonban az univerzum szándékkal jött létre, akkor Isten létezik, és az életnek van értelme." Ezzel vitatkoznék. Miért ne lenne értelme az életnek az egyes verzió szerint? Ha véletlen alakult így, hát akkor véletlen. A lényeg, hogy megtörtént, de az életnek attól még van értelme, hiszen körülnézel, rájössz, hogy jelenleg egy eléggé hulladék világban élünk, ezen lehetne változtatni, vagy például az univerzum ismerete addig terjed ki amíg elment a Voyager szonda, mert az még kézzel fogható, a "távcsövezés" meg a múltat mutatja. És a kis naprendszerünk elég kicsi az azt körülvevő mindenséghez képest, hát annak a feltérképezése is ránk vár, ami során lehet, hogy igencsak érdekes dolgokra bukkannánk, mint például egy másik életformára. Na akkor fel lehet tenni a kérdést, hogy Isten ezt vajon hogy is gondolta. Ha ez előfordulna, akkor az véleményem szerint igazolná, hogy Isten nem létezik. Na de ez már kezd a sci-fi irányába elmenni :D (ami a másik kedvenc témám a történelem mellett..). És egy kis ellentmondás. "azt fogadod el amit láthatsz és megfoghatsz" Isten kizárva. De azt mondják az univerzum végtelen. Tehát ezt sem fogom látni. Márpedig a végtelent mint fogalmat megértem, de felfogni nem bírom, mert ha nem végtelen és van vége akkor azon kívül mi van? Ha végtelen, akkor miben halad előre és tágul? A semmiben? Számomra ez is érthetetlen :)

EdemLegend · http://adamsmind.blog.hu/ 2010.04.08. 22:06:53

@Gaezz: Szerintem ha nincs szándékosság a teremtésben, akkor az életnek nincs értelme. A biológiai reprodukciót nem tartom annak. Ha csak ennyi lenne az értelme, akkor az azt jelentené, hogy annak lezárultával nincs tovább; nem értünk el semmit. Éppen emiatt csak ezért nem is lenne érdemes élni.
Egyébként nem értem, hogy hogyan értetted azt, hogy egy másik életforma létezése igazolná Isten nem létét.
Én nem érzek ellentmondást. Vagy csak nem fejtetted ki rendesen mire gondolsz itt. A végtelen felfogása egyébként a mi lekorlátolt emberi agyunknak rendkívül nehéz feladat. Majdnem olyan nehéz, mint azt megérteni, hogy valójában lehet nincs is idő. De ebbe ne menjünk bele. Annyit biztosra veszek, hogy az univerzum végtelensége ezzel függ össze. Nem halad sehova se és nem tágul. Így egyszerű végtelenségében létezik. :)
süti beállítások módosítása