Spurt Deutschland!

Címkék: sport

2010.06.15. 14:31

2010 azon szerencsés évek közé tartozik, amikor futball világbajnokság kerül megrendezésre. Megvallom őszintén nem vagyok nagy foci rajongó. Nincs kedvenc klubcsapatom, se itthon se más országban, még csak nem is nézem valamelyik ország bajnokságát, sőt a Bajnokok Ligáját se láttam egyszer se. Tudom ez nagyon gáz. Egy normális férfinak a TV előtt nyáladzva kellene szurkolnia, ordibálnia, örülnie és bosszankodnia egyszerre. Hát én nem ilyen vagyok. Én ennek az egésznek nem tulajdonítok nagy jelentőséget. Ez csak egy kibaszott játék. Viszont az emberek között nagyon jó beszédtémának bizonyul. Nagy csodálattal hallgatom reggelente a buszon, hogy a hátsó üléseken ülő srácok képesek a több mint 3/4 órás utat végig beszélni erről. Tényleg furcsa, mert nekem ennyit nem ér meg. Hogy pénzt tegyek fel rá meg főleg nem.

Annak idején, ifjonc koromban (:P) volt közöm a focihoz, de annak a Szegedre kerülésemmel vége szakadt. Egyrészt, mert eleve nem gondoltam arra, hogy én komolyabban folytassam a játékot, mint például egyes barátaim, akik leigazoltak a helyi csapathoz. Másrészt meg bennem más dolgok nyertek teret és - a nagy férfiátlagtól eltérve - a művészetek felé fordultam, azon belül is a zene világába vettem az utam. Számomra ez volt megírva. Azért a középiskolás évek elején a haverokkal még sokat focizgattunk, beszöktünk az általános iskola vagy a helyi szakiskola pályájára. Azokat az időket szerettem, de már akkor sem néztem focit a TV-ben. Nem láttam értelmét. Azt az elvet vallottam - amit tulajdonképpen ma is -, hogy a sportot művelni kell, nem nézni (mivel ez elvileg nem művészet).

Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy a VB-ket, EB-ket nagyjából figyelemmel szoktam követni. Ezek az események nem csupán a futballról szólnak. Kitűnő megfigyeléseket lehet tenni egy-egy ország csapatáról és - kicsit rasszista módon - magáról az országról is. A közvetítéseket nézve kezd megváltozni a korábban említett nézetem - miszerint a foci sport, nem pedig művészet -, mivel ennyi színészt és színészkedést hírül se lehet felfedezni más sportokban. Az egyik meccs félidejében az m1-en amikor erről volt szó, az egyik nagyokos elemző azt mondta - vitázva Gundel-Takács Gáborral -, hogy szerinte ezekért az (ál)megmozdulásokért nem kellene, hogy sárgalap járjon, mivel ez a játék arról szól, hogy az ellenfelet megtévesszük. Én meg erre azt mondom, hogy hülyeség, mert egy-egy ilyen jól sikerült színdarab jelenet nem az ellenfél megtévesztésére szolgál, hanem a bíróéra. A játékosok nagyon is jól tudják, hogy melyik esés mű és melyik nem. Arról meg ne is beszéljünk, hogy abszolút sportszerűtlen színlelni egy esést, vagy a fájdalmat.

Magyarország idén sem jutott ki... Nem tudom mit kéne csinálni velük, hogy jobban teljesítsenek. Az európai országok nagy része már hosszú évek óta kvalifikálni tudja magát, a magyarok pedig makacsul, hagyománytiszteletből ragaszkodnak a maradáshoz. És ez már gáz szerintem. Igazán invesztálhatnának energiát abba is, hogy megtalálják a hiba okát és azt kezeljék.

A nagyszerű iwiw fogadás-játékában én Németország válogatotját választottam és eddig egyáltalán nem bántam meg. A németeknek az elemzők kevesebb esélyt adnak mint korábban, mert hiányzik pár megszokott jó játékos, köztük az egyik kedvencem: Ballack. De első meccsükön eléggé kitettek magukért a 4:0-ás győzelmükkel. Az egy jó meccs volt. A németek meglátásom szerint nagyon jól kezelik a labdát és elég könnyen kijátszották az Ausztrálokat. A többi meccs, amit eddig láttam elég unalmas volt. Remélem azért lesznek még izgalmak. Végeredményben mondjuk vannak meglepetések rendesen és így a fogadásaimnak csak kb. a fele jött be. A többség Spanyolország végső győzelmét várja a rangadón, de én kitartok kedvenc csapatom mellett, szóval: Spurt Deutschland!


A bejegyzés trackback címe:

https://adamsmind.blog.hu/api/trackback/id/tr362083592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szs 2010.06.22. 09:47:52

Én se vagyok nagy foci rajongó (bár lány léttemre azt gondolom, hogy teljesen normális dolog, mégis itt még a nők is szemmel követik a focibajnokságokat, még a nagyi is nézi!!!), viszont amennyit hallok róla beszélni, a végén már én is kívülről fújom a dolgokat, bár szerintem is az a sportoló aki teszi, nem az aki nézi, s hát mindazt a pénzt ami ezen játékokban forog, hogy túlzottnak találom...
itt amikor győz egy csapat, lehet hallani az utcákon, hogy a rajongók körbekocsikázzák a falut, dudálva meg legfőképpen fontos meccseken zászlókat lengetve :-)

EdemLegend · http://adamsmind.blog.hu/ 2010.06.22. 18:44:59

@Szs: Itt egyáltalán nem ilyen a szurkolói filozófia. Első és legfontosabb szabály: akárki győz a focimeccsen, mindenképp neki kell menni az ellenfél szurkolóinak. Sok "drukker" valószínűleg csak a balhé kedvéért látogat ki a mérkőzésekre és bunyózik egy jót. Szép is lenne ha valahogy úgy működne mint nálatok...
A foci meg a sportok legtöbbjéhez hasonlóan elüzletiesedett. Ha nem hozna elegendő pénzt senki sem erőlködne, hogy rendezzék meg valahol a VB-t csak a foci kedvéért.

Szs 2010.06.24. 09:02:03

@EdemLegend:
Na hát itt is vannak szélsőségesek jócskán!!! (Akik nemcsak a fociban, hanem eleve mindenben a balhét keresik, leginkább jelen vannak, mint politikai szélsőségek, akik a G8-on is balhéztak...)
süti beállítások módosítása